Handelsbetingelser

1. KØB HOS SPECIAL~BUTIKKEN

1.Generelle oplysninger
Special~Butikken Holstebro A/S
Fabersvej 13
7500 Holstebro
Telefon: 97 41 42 77  
E-mail: post@specialbutikken.dk
CVR: 41579420

2. BESTILLING AF VARER

Det er ikke nødvendigt med et login for at handle hos specialbutikken.dk. Dog er det muligt for private og erhvervskunder at blive kunde med login. Dette kræver oprettelse som erhvervskunde eller privatkunde først.
Offentlige institutioner har mulighed for at betale via EAN nummer uden forudgående aftale. Dette er dog ikke muligt, hvis der anvendes en mobil enhed (for eksempel en smartphone) til at handle på specialbutikken.dk. Ønsker man at handle som en offentlig virksomhed med EAN nummer via sin smartphone, så kræver det oprettelse som erhvervskunde først.

Når du gennemfører en ordre vil der automatisk blive sendt en ordrebekræftelse til den indtastede e-mailadresse. Det er muligt efterfølgende, at annullere købet inden ordren er afsendt ved at kontakte specialbutikken.dk.

3. BETALING

Du har mulighed for at betale med MobilePay samt følgende betalingskort: Dankort, MasterCard, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, JCB og American Express. Det er sikkert, hurtigt og nemt. Pengene hæves først når varerne afsendes. Der kan aldrig hæves et større beløb end du har godkendt.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Erhvervskunder med login til specialbutikken.dk og offentlige institutioner med EAN nummer har mulighed for at vælge kontobetaling og få tilsendt en faktura.

Reservation af beløb:

Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1.Vi hæver beløbet, når vi sender varen – eller
2.Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder

Beløbet reserveres normalt op til 30 dage, hvorefter det reserverede beløb igen frigives

4. PRISER/FRAGT

BEMÆRK! Nogle produkter har en størrelse, vægt eller sammensætning der gør dem uegnet til almindelig forsendelse. Det kan for eksempel være produkter, der falder ind under betegnelsen farligt gods. Alle produkter mærket med Afhentningspris skal derfor afhentes i SPECIAL~BUTIKKEN, Fabersvej 13, 7500 Holstebro. Kontakt os for at høre om muligheden for forsendelser ud over det sædvanlige.

Alle priser på specialbutikken.dk er oplyst inklusiv moms. Prisen eksklusiv moms er tilføjet i parentes. Der kan kun handles i danske kroner (DKK.)

De oplyste priser er kun gældende ved salg til Danmark, Grønland, Færøerne, Belgien, Finland, Holland, Luxembourg, Norge, Sverige og Tyskland. I Danmark omfatter priserne kun levering til brofaste øer.

LEVERING TIL DANMARK (IKKE GRØNLAND OG FÆRØERNE)

Leveringstid for lagervarer er normalt 1-3 hverdage. Bestillingsvarer kan ofte leveres indenfor 3-5 hverdage. Skulle leveringstiden mod forventning 5 hverdage vil du blive kontaktet pr. e-mail eller telefon. Bemærk! Bestillingsvarer fra Fjällräven vil som regel have en længere leveringstid på op til 10 hverdage.

Du har mulighed for at vælge mellem følgende fragtmetoder ved levering til Danmark:

1) Levering til privatadresse med Post Nord eller GLS: Pris 55,- DKK inklusiv moms. Så vidt det er muligt, vil der blive adviseret om forsendelsen med track & tracenummer pr. SMS og e-mail.

2) Levering til erhvervsadresse med Post Nord eller GLS: Pris 40,- DKK inklusiv moms. Så vidt det er muligt, vil der blive adviseret om forsendelsen med track & tracenummer pr. SMS og e-mail.

3) Levering til valgfrit Post Nord eller GLS udleveringssted: Pris 40,- DKK inklusiv moms. Så vidt det er muligt, vil der blive adviseret om forsendelsen med track & tracenummer pr. SMS og e-mail. Der gives besked, når pakken er klar til udlevering.

4) Levering med danske fragtmænd. Pris 187,50 DKK inklusiv moms. Denne benyttes ved større pakker, som ikke kan sendes med PostNord eller GLS.
Der kan gives fuldmagt til varen må stilles et bestemt sted, gives der fuldmagt til varen må stilles sker dette på eget ansvar.

5) Der er også mulighed for gratis  afhentning i SPECIAL~BUTIKKEN, Fabersvej 13, 7500 Holstebro. Du modtager besked, når dine varer er klar til afhentning.

Fragtfri levering til valgfrit Post Nord eller GLS udleveringssted ved køb for over DKK 599,- inkl. moms.

LEVERING MED SKIB TIL GRØNLAND OG FÆRØERNE

Du har mulighed for at vælge mellem følgende fragtmetoder ved levering med skib til Grønland og Færøerne.

Grønland:
1) PRIVAT: Levering med Post Nord til en privatadresse. Pris 402,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 10 kg  fysisk vægt og maks. have en længde på 175 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.
2) ERHVERV: Levering med Post Nord til en erhvervsadresse. Pris 621,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 10 kg fysisk vægt og maks. have en længde på 150 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.

Færøerne:
1) PRIVAT: Levering med Post Nord til en privatadresse. Pris 365,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 10 kg fysisk vægt og maks. have en længde på 175 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.
2) ERHVERV: Levering med Post Nord til en erhvervsadresse. Pris 440,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 10 kg fysisk vægt og maks. have en længde på 150 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.

Leveringstid for lagervarer til Færøerne med skib er normalt 6-11 hverdage. Bestillingsvarer vil ofte tage 2-8 dage længere. Hvis leveringstiden overskrider det forventede vil du blive kontaktet pr. e-mail eller telefon.

Leveringstid for lagervarer til Grønland med skib er normalt 19-29 hverdage. Bestillingsvarer vil ofte tage 2-8 dage længere. Hvis leveringstiden overskrider det forventede vil du blive kontaktet pr. e-mail eller telefon.

Bemærk! Afvigelser fra leveringstiden kan forekomme, specielt ved ordrer ud over det normale. Bestillingsvarer fra Fjällräven vil som regel have en længere leveringstid på op til 10 hverdage.

Vigtigt! Giver du lov til at pakken må stilles, sker dette på eget ansvar.

LEVERING TIL BELGIEN, HOLLAND, LUXEMBOURG, SVERIGE OG TYSKLAND

Vælg mellem forsendelse til en privatadresse og en erhvervsadresse.

Leveringstid for lagervarer er normalt 2-7 hverdage. Bestillingsvarer kan ofte leveres indenfor 8-14 hverdage. Hvis leveringstiden overskrider 14 hverdage vil du blive kontaktet pr. e-mail eller telefon. Bemærk! Afvigelser fra leveringstiden kan forekomme, specielt ved ordrer ud over det normale.


Leveringsmuligheder til en PRIVATADRESSE i Belgien, Holland, Luxembourg og Tyskland:
1) Privatadresse med omdeling. Pris 185,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 15 kg og have en maks. længde på 150 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.
2) Privatadresse uden omdeling. Pris 165,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 15 kg og have en maks. længde på 100 cm (maks. længde + omkreds = 250 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.

Leveringsmuligheder til en ERHVERVSADRESSE i Belgien, Holland, Luxembourg og Tyskland:
1) Erhvervsadresse med omdeling. Pris 210,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 15 kg og have en maks. længde på 150 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.

Leveringsmuligheder til en PRIVATADRESSE i Sverige:
1) Privatadresse med omdeling. Pris 185,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 15 kg og have en maks. længde på 175 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.
2) Privatadresse uden omdeling. Pris 165,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 15 kg og have en maks. længde på 150 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.

Leveringsmuligheder til en ERHVERVSADRESSE i Sverige:
1) Erhvervsadresse med omdeling. Pris 210,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 15 kg og have en maks. længde på 175 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.

Vigtigt! Giver du lov til at pakken må stilles, sker dette på eget ansvar.

LEVERING TIL FINLAND

Vælg mellem forsendelse til en privatadresse og en erhvervsadresse.

Leveringstid for lagervarer er normalt 2-7 hverdage. Bestillingsvarer kan ofte leveres indenfor 8-14 hverdage. Hvis leveringstiden overskrider 14 hverdage vil du blive kontaktet pr. e-mail eller telefon. Bemærk! Afvigelser fra leveringstiden kan forekomme, specielt ved ordrer ud over det normale.

Leveringsmuligheder til en PRIVATADRESSE i Finland:
1) Privatadresse med omdeling. Pris 185,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 5 kg og have en maks. længde på 175 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.
2) Privatadresse uden omdeling. Pris 165,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 5 kg og have en maks. længde på 150 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.

Leveringsmuligheder til en ERHVERVSADRESSE i Finland:
1) Erhvervsadresse med omdeling. Pris 210,- DKK inklusiv moms. Pakken må maks. veje 5 kg og have en maks. længde på 175 cm (maks. længde + omkreds = 300 cm.) Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.

Vigtigt! Giver du lov til at pakken må stilles, sker dette på eget ansvar.

LEVERING TIL NORGE

Ved levering til Norge kan der vælges mellem forsendelse til en privatadresse og en erhvervsadresse.

Leveringstid for lagervarer er normalt 2-7 hverdage. Bestillingsvarer kan ofte leveres indenfor 8-14 hverdage. Hvis leveringstiden overskrider 14 hverdage vil du blive kontaktet pr. e-mail eller telefon. Bemærk! Afvigelser fra leveringstiden kan forekomme, specielt ved ordrer ud over det normale. Bestillingsvarer fra Fjällräven vil som regel have en længere leveringstid på op til 10 hverdage.

Du har mulighed for at vælge mellem følgende fragtmetoder med Post Nord ved levering til Norge:
1) Privatadresse med omdeling. (Maks. 5 kg og længde maks. 150 cm.) Pris 385,- DKK inklusiv moms. Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.
2) Privatadresse uden omdeling. (Maks. 5 kg og længde maks. 150 cm.) Pris 365,- DKK inklusiv moms. Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når pakken er klar til udlevering.
3) Erhvervsadresse med omdeling. (Maks. 5 kg og længde maks. 150 cm.) Pris 435,- DKK inklusiv moms. Der sendes en e-mail med track & tracenummer (så vidt det er muligt) og der adviseres pr. SMS og e-mail, når postbuddet har pakken med ud til levering.

Vigtigt! Giver du lov til at pakken må stilles, sker dette på eget ansvar.

5. FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til post@specialbutikken.dk, bruge vores returportal https://www.specialbutikken.dk/retu... eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

6. FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

7. RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

8. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

9. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Special~Butikken Holstebro A/S
Fabersvej 13
7500 Holstebro

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.  

10. OMBYTNING

Vi giver 14 dages fuld retur- og ombytningsret. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ønsker du at ombytte en vare, for eksempel til en anden størrelse, skal du sende varen retur til os. Opret en retursag på https://www.specialbutikken.dk/retu... Husk at udfylde formularen med alle relevante oplysninger, så vi ved hvorfor varen kommer retur og hvad du ønsker der skal ske. Vær opmærksom på, at det ikke altid er muligt at få ombyttet varen til en anden størrelse eller farve. Kontakt os eventuelt først. Forsendelsesomkostningerne til returneringen betales af køber.

11. REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Når du handler hos os som B2B kunde har du reklamationsret i 12 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Special~Butikken Holstebro A/S
Fabersvej 13
7500 Holstebro

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

12. KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte post@specialbutikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

13. PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Special~Butikken Holstebro A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på specialbutikken.dk er Special~Butikken Holstebro A/S.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: post@specialbutikken.dk.  

14. STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Special~Butikken Holstebro A/S
Fabersvej 13
7500 Holstebro
post@specialbutikken.dk.  

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


__________________________________________________________________________________


Ordrenummer: _______________________________


Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.10.2023